Livno dobiva inovativnu gradsku tržnicu
U okviru projekta Podrška Europske unije konkurentnosti poljoprivrede i ruralnom razvoju u BiH u Livno počinje realizacija projekta „Inovativna Gradska tržnica“. Cilj projekta je povećanje proizvodnje poljoprivrednih proizvoda na lokalnoj razini, osiguranje lakšeg plasmana proizvoda, privlačenje većeg broja proizvođača i kupaca na tržnicu i njihovo povezivanje.
U okviru projekta raspisan je javni poziv za odabir korisnika infrastrukture gradske tržnice (štandovi, rashladne vitrine i aplikacija za upravljanje tržnicom). Oni koji budu odabrani temeljem javnog poziva ostvaruju pravo na umanjenje naknade za korištenje tržišne infrastrukture u iznosu od 30 posto u odnosu na naknadu utvrđenu po tržišnim cijenama, ostvaruju pet puta godišnje besplatno korištenje štanda za korisnike koji naprave rezervaciju štanda putem digitalne platforme te pristup aplikaciji za upravljanje tržnicom.
Projekt „Inovativna Gradska tržnica“ podržan je kroz projekt EU4AGRI, a radi se četverogodišnjoj inicijativi (2020-2024), koja ima za cilj modernizaciju poljoprivredno- prehrambenog sektora, otvaranje novih radnih mjesta, kao i zadržavanje postojećih i podržavanje oporavka od krize izazvane covidom-19 u Bosni i Hercegovini. Ukupna vrijednost projekta EU4AGRI, koji financira Europska unija, iznosi 20,25 milijuna eura, a zajednički ga provode i sufinanciraju Razvojni program Ujedinjenih naroda (UNDP) u BiH i Češka razvojna agencija (CzDA).
Idejni projekt gradske tržnice u Livnu rađen je kao natječajni projekt koji je raspisala Općina Livno. Projekt predstavlja regeneraciju prostora smještenog u centralnoj gradskoj zoni.
Postojeća namjena prostora također je trgovačka, ali svojim kapacitetom i kvalitetom ne može zadovoljiti potrebe korisnika.
Idejni projekt koncipiran je tako da se prvenstveno zadovolje potrebe sadašnjih i budućih korisnika te da se uvelike poboljša kvaliteta tretiranog prostora, a samim time i okruženja. Cilj projekta bio je osmisliti prostor tako da se pored njegove osnovne namjene, one trgovačke koja je proizišla iz projektnog zadatka, prostoru daju i drugi sadržaji koji će imati direktni utjecaj na zatečeni prostor.
Pored tržnice otvorenog i zatvorenog tipa, planira se formiranje parka sa zelenilom, popločanjem i prostorom za spomenik. Park je okružen postojećim prizemnim objektima kojima se mijenja namjena u uslužne sa prostorima za sjedenje na otvorenom.
Interijer prodajnog prostora nosi arhitektonsku priču koja je koncipirana u dvije razine. Prvu prizemnu razinu čine prodajni prostori sa fiksnim stolovima za prodaju, dok je druga razina namijenjena održavanju raznih priredbi, degustacija i sajmova sa pripadajućim caffeom i vertikalnim komunikacijama.
Cijeli prostor koncipiran je tako da se omogućuje nesmetan pristup osobama sa invaliditetom. Zadovoljeni su i svi uvjeti po broju parking prostora namjenjenih kako korisnicima ovog prostora, tako i stanarima okolnih objekata.
Primjedbe
Objavi komentar